مقام ارشد آمریکا می‌گوید واشنگتن موشک‌های ضدرادار مافوت صوت را در اختیار ارتش اوکراین قرار داده و مدعی شد احتمالا باعث تغییراتی در تحولات میدانی نبرد و مقابله با نیروهای روسیه خواهد شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر امور خارجه آمریکا با اذعان به اینکه کی‌یف شرایط سختی در مصاف با روسیه در پیش دارد، مدعی شد که اوکراین نیمی از اراضی را که روسیه در ابتدای جنگ به تصرف خود درآورده بود، بازپس گرفته است.
کاخ سفید اعلام کرد که ارتش اوکراین استفاده از بمب‌های خوشه‌ای علیه نیروهای روسیه را آغاز کرده و ارزیابی‌ها نشان می‌دهد این تسلیحات «کاملا موثر» بوده‌اند.
رئیس ستاد کل ارتش آمریکا می‌گوید ضدحملات ارتش اوکراین طولانی، سخت و خونین خواهد بود و هزینه بالایی دارد.
افسر بازنشسته ارتش آمریکا می‌گوید افسران و نظامیان اوکراین به علت نداشتن آموزش کافی، قادر به بهره‌مندی از توانایی و قدرت بمب‌های خوشه‌ای نیستند.
مشاور امنیت ملی آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که واشنگتن با وجود آگاهی از خطرات زیانبار بمب‌های خوشه‌ای علیه غیرنظامیان، قصد دارد هزاران بمب خوشه‌ای را در اختیار اوکراین قرار دهد.
رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا می‌گوید که ضدحملات اوکراین علیه روسیه به شدت برای نیروهای کی‌یف هزینه‌بر خواهد بود.
نیویورک‌تایمز نوشته که ارتش اوکراین دست کم ۱۷ دستگاه از زره‌پوش‌های «بردلی» دریافتی از آمریکا را از دست داده است.
نیرو‌های مسلح اوکراین به طور فعال نه تنها از هواپیما‌های بدون سرنشین FPV دست ساز با قیمت ۱۰۰۰ دلار، بلکه از کوادکوپتر‌های غیرنظامی نیز استفاده می‌کنند. یکی از محبوب‌ترین‌ها DJI Mavic ۳ است. این پهپاد می‌تواند نارنجک‌ها را روی مواضع دشمن پرتاب کند و حتی خودرو‌های زرهی را فراتر از نیروی انسانی دشمن نابود کند.
بایدن اعلام کرده که ایالات متحده همچنان در حال بررسی تامین سیستم‌های موشکی ارتش به اوکراین است.
وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه سیاست‌های جنگ افروزانه کاخ سفید از حمایت مجدد تسلیحاتی واشنگتن از کی‌یف ضد مسکو خبر داد.
یک مقام ارتش آمریکا اذعان کرد که کشورهای غربی انواع تسلیحات جنگی را در این مدت در اختیار ارتش اوکراین قرار داده‌اند.
پس از مدت‌ها کشمکش بر سر تجهیز تسلیحات سنگین آمریکا به ارتش اوکراین، یک مقام ارشد آمریکایی اذعان کرد واشنگتن به زودی 31 تانک آبرامز در اختیار کی‌یف قرار می‌دهد.
یک افسر بازنشسته ارتش آمریکا می گوید این کشور می داند که اوکراین نمی تواند پیروز نبرد با روسیه شود.
یک نماینده کنگره آمریکا، سفر رئیس جمهور این کشور به اوکراین را مقدمه ساز جنگ جهانی سوم دانست.
یک نماینده کنگره آمریکا، سفر رئیس جمهور این کشور به اوکراین را مقدمه ساز جنگ جهانی سوم دانست.
روزنامه دیلی‌‍صباح ترکیه در گزارشی با اشاره به تجربه چند دهه اخیر ارتش و دولت آمریکا در جنگ‌های مختلف استدلال می‌کند که به احتمال زیاد اوکراین نیز به شکست‌های آمریکا اضافه خواهد شد.
رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا تأکید کرد تلاش برای خارج‌کردن نیروهای ارتش روسیه از اوکراین، کاری بسیار بسیار دشوار است.
ایالات متحده به اوکراین توصیه کرده است که با تخلیه شهر باخموت برای ضدحمله به نیروهای روسیه آماده باشد.
مقامات آمریکایی می‌گویند اطلاعات اولیه نشان می‌دهد نیروهای ارتش اوکراین عامل حمله موشکی به خاک لهستان هستند که موجب مرگ ۲ نفر شده است.
وزارت دفاع هلند اعلام کرد به همراه آمریکا و جمهوری چک تجهیزات نظامی سنگین در اختیار ارتش اوکراین قرار می‌دهند.
معاون فرمانده لشکر ۱۰۱ هوابرد ارتش آمریکا، از آمادگی این لشکر برای ورود به اوکراین در صورت تشدید تنش بین مسکو و کی‌یف خبر داد.
یافته‌های جدید اطلاعاتی آمریکا نشان می‌دهد که با طولانی‌شدن جنگ اوکراین، روسیه خمپاره و موشک‌های بیشتری به ارزش میلیون‌ها دلار از کره شمالی خریداری می‌کند.
یک مقام سابق ارتش آمریکا معتقد است کشورهای غربی باید به اوکراین برای حمله مستقیم به خاک روسیه کمک کنند.
نشریه نیوزویک به نقل از مقام نظامی آمریکا تخمین زده که ذخایر ارتش اوکراین از موشک‌های آمریکایی ظرف چند ماه آینده تمام می‌شود، و دولت آمریکا باید ارسال این نوع موشک‌هابه اوکراین را کاهش دهد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ